Τρίτη, 25 Μαΐου 2010

25 ΜΑΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ


116000: Ερωτήσεις και Απαντήσεις

1. Στη χώρα μας υπάρχουν τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης όπως της αστυνομίας. Τι είναι όμως το 116000;

Το 116000 είναι η Ευρωπαϊκή Γραμμή έκτακτης ανάγκης για παιδιά που αγνοούνται. Σήμερα η γραμμή αυτή λειτουργεί σε 10 κράτη-μέλη: Βέλγιο, Γαλλία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία και Ολλανδία.

Η γραμμή λειτουργεί σε κάθε χώρα από μη κυβερνητικές οργανώσεις και όχι από την αστυνομία. Το προσωπικό είναι εκπαιδευμένο να προσφέρει υποστήριξη σε γονείς παιδιών που αγνοούνται, να λαμβάνει σημαντική πληροφόρηση από τον κόσμο σχετικά με ένα παιδί που αγνοείται και να έρχεται σε επαφή με τις αρμόδιες Αρχές σε κάθε περίπτωση. Συνεργάζονται πολύ στενά με την τοπική αστυνομία.

2. Σε ποιους απευθύνεται αυτή η γραμμή;

Το 116000 απευθύνεται σε γονείς, παιδιά και γενικά στο κοινό. Οι άνθρωποι που απαντούν στις κλήσεις είναι εκπαιδευμένοι επαγγελματίες οι οποίοι υποστηρίζουν και βοηθούν τις οικογένειες, τα θύματα και τις Αρχές. Το 116000 είναι χρήσιμο ειδικά σε γονείς και παιδιά που ταξιδεύουν, καθώς τα άτομα που απαντούν στις κλήσεις μπορούν να τους παραπέμψουν στις αρμόδιες αρχές της χώρας. Το 116000 παρέχει ένα ασφαλές δίκτυο όταν γονείς και παιδιά ταξιδεύουν στην Ευρώπη για διακοπές, για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους. Το 116000 διαβεβαιώνει παιδιά και γονείς ότι η βοήθεια απέχει ένα τηλεφώνημα μακριά. Το τηλεφωνικό κέντρο του 116000 θα είναι σε θέση να παράσχει βοήθεια στη γλώσσα της χώρας ή στα Αγγλικά.

3.Πώς λειτουργεί;

Όταν οι γονείς διαπιστώσουν ότι το παιδί τους αγνοείται, συχνά πανικοβάλλονται. Ο πανικός τους διογκώνεται εάν βρίσκονται σε ξένη χώρα, είναι μακριά από την οικογένεια και τους φίλους τους και από ανθρώπους που μπορούν να τους βοηθήσουν και δεν ξέρουν από ποιον να ζητήσουν βοήθεια. Καλώντας το 116000, θα έρθουν σε άμεση επαφή με την οργάνωση η οποία θα τους προσφέρει υποστήριξη και βοήθεια σε περιπτώσεις εξαφανισμένων παιδιών στη χώρα.

4. Ποιος απαντάει στις τηλεφωνικές κλήσεις;

Όταν καλείτε τη γραμμή έκτακτης ανάγκης 116000, το άτομο που θα απαντήσει στο τηλεφώνημα θα είναι μέλος του προσωπικού της τοπικής οργάνωσης που ασχολείται με παιδιά που αγνοούνται. Το άτομο που θα απαντήσει θα παρέχει την απαραίτητη ψυχολογική, νομική και διοικητική υποστήριξη και θα τους βοηθήσει να βρουν το παιδί τους. Η βοήθεια θα παρασχεθεί στην τοπική γλώσσα και στα Αγγλικά.

5. Όταν καλώ το 116000 πού βρίσκεται το άτομο που απαντά;

Όταν καλείτε το 116000 το άτομο που απαντά βρίσκεται στη χώρα από την οποία καλείτε. Είναι εκεί για να σας βοηθήσουν και να σας φέρουν σε επαφή με τις τοπικές αρχές.

6. Εάν διαπιστώσω ότι το παιδί μου αγνοείται, να μην καλέσω την αστυνομία;

Το 116000 και οι μη κυβερνητικές οργανώσεις που λειτουργούν τη γραμμή έκτακτης ανάγκης δεν υποκαθιστούν την αστυνομία. Ωστόσο, όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε ξένη χώρα δεν μιλούν τη γλώσσα, δεν γνωρίζουν τα τηλέφωνα των τοπικών αρχών και είναι σε σύγχυση σχετικά με το τι πρέπει να κάνουν. Οι μη κυβερνητικές οργανώσεις που ορίζονται για να λειτουργήσουν το 116000 είναι εκπαιδευμένες να βοηθούν και να εξασφαλίσουν ότι θα έρθετε σε επαφή με την αστυνομία και με οποιοδήποτε άλλο φορέα εάν είναι απαραίτητο.

7. Μόνο γονείς πρέπει να καλούν στο 116000;

Όχι, παιδιά που το έχουν σκάσει, που έχουν χαθεί ή που δεν είναι μαζί με τους γονείς τους για κάποιο άλλο λόγο, λαμβάνουν αμέσως βοήθεια εάν καλέσουν στο 116000. Θα ξέρουν ότι είναι ασφαλές να μιλήσουν στο άτομο που απαντά και θα τους παρασχεθεί όποια βοήθεια χρειάζονται. Στις περισσότερες χώρες, μπορείτε να καλείτε το 116000 σε περίπτωση που είδατε ένα παιδί που έχει αναφερθεί ως αγνοούμενο.

8. Τι γίνεται σε περίπτωση που έχω πληροφορίες για ένα παιδί που αγνοείται αλλά δεν θέλω να αναμειχθώ;

Οποιοσδήποτε γνωρίζει κάτι για ένα παιδί που αγνοείται καλείται να επικοινωνήσει με το 116000. Οι πληροφορίες θα προωθηθούν στις αρμόδιες αρχές για έρευνα αλλά να είστε σίγουροι ότι όλες οι κλήσεις είναι απόρρητες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: